سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نیمرخ

tech-world.irدنیای فناوری و تکنولوژی آموزشی :تغذیه صحیح در ماه رمضان بسیار اهمیت دارد و باید مواد غذایی نظیر گوشت، مرغ، ماهی، لبنیات و سبزی ها، قسمت اعظم رژیم غذایی شخص را در برگیرد. البته همراه با مصرف مواد غذایی آب را فراموش نکنید.

مصرف تمام مواد غذایی باید روی اصول و برنامه باشد.مثلا اگر می گوییم لبنیات خوب است، باید در نظر داشته باشیم که مصرف بالای لبنیات بدون مصرف آب به میزان کافی، ایجاد سنگ های مجاری ادراری را بسیار افزایش می دهد. مصرف مواد پروتئینی (گوشت، مرغ، لبنیات و ماهی) به تنهایی کافی نیست، بلکه در کنار آنها باید از سبزیجات، سالاد، آب و حبوبات استفاده نمود تا از یبوست جلوگیری شود و باید در نظر داشت که مصرف زیاد غذاهای پروتئینی باعث تشنگی می شود. در خصوص کودکان و نوجوانانی که برای اولین بار روزه می گیرند، باید تمام مواد مغذی در رژیم غذایی آنها گنجانده شود. این نوجوانان باید در وعده سحر به مقدار کافی غذا بخورند و آب میوه هایی مثل هویج و گوجه فرنگی را بسیار مصرف نمایند.

tech-world.irدنیای فناوری و تکنولوژی آموزشی :در این مجموعه سعی شده که ضمن معرفی روش های تغذیه صحیح در ایام ماه مبارک رمضان، برخی از سئوالات و مشکلات رایج در این خصوص نیز مطرح و پاسخ کافی و کاربردی برای آن ارائه شود. در انتها کتاب هم نمونه ای از برنامه غذایی که برای همگان قابل استفاده است نیز پیشنهاد شده است.