سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نیمرخ

نظر

tech-world.irدنیای فناوری و تکنولوژی آموزشی:

http://razavi.medu.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=eaa25322-c297-478d-a3a4-9c25b913ba51

دکترسید جواد حسینی بعد از ظهر سه شنبه در پارلمان معلمان خراسان رضوی بی تدبیری در استخدام 250 هزار نیرو در سال 88 به بعد، بدون افزایش بودجه را علت اصلی مشکلات اعتباری در سالهای اخیر عنوان و تاکید کرد: هدف اصلی ما ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی و استفاده از ظرفیت نیروهای باسابقه است.

وی افزایش اعتبارات دولتی و مشارکت با سازمان های غیر دولتی را یکی از راهکارهای خروج از مشکلات مالی اعلام کرد و افزود: با 60 درصد ادارات کل استان تفاهم نامه ای را امضا کرده ایم که تعدادی از مدارس را تحت پوشش خود قرار دهند؛ همچنین تعدادی از مدارس به بخش خصوصی اعم از کارخانجات، فرهنگیان پیشکسوت، موسسات و ادارات واگذار می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان حضور خود در این جلسه را پاسخگویی و ارایه گزارش عملکرد به نمایندگان بیان کرد و افزود: نمایندگان پارلمان باید به مثابه چشم بینا و زبان گویای ما در آموزش و پرورش عمل کنند و با رصد فعالیت های ما کاستی ها و مشکلات را به اطلاع مدیران سازمان برسانند.

tech-world.irدنیای فناوری و تکنولوژی آموزشی:

حسینی در خصوص علت عقد قرارداد بیمه طلایی فرهنگیان با بیمه آتیه سازان که به گفته نمایندگان پارلمان عملکرد ضعیفی داشته است گفت: به علت عدم پرداخت بدهی چند میلیاردی آموزش و پرورش به بیمه ایران، این شرکت حاضر به عقد قرارداد بیمه طلایی با آموزش و پرورش نشده و سایر شرکت های بیمه ای نیز به همین علت از عقد قرارداد امتناع ورزیدند و تنها شرکتی که اعلام آمادگی کرد بیمه آتیه سازان بود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی پیگیری  تصویب لایحه ای درخصوص اولویت پذیرش یکی از فرزندان فرهنگیان در دانشگاه فرهنگیان را از جمله برنامه های وزارت آموزش وپرورش ذکر کرد.

حسینی در پاسخ به فعالیت های صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان در دوهفته پیش افتتاح شده و با 60 هزار میلیارد اعتبار در 18 عرصه وارد سرمایه گذاری شده است.

وی توسعه از درون را یکی دیگر از راهکارها دانست و گفت: کارگروه اقتصادی به منظور استفاده از امکانات و ظرفیت ها اعم از زمین، خدمات بیمه ای، صندوق ذخیره فرهنگیان تشکیل شده که هدف نهایی آن ارتقای منزلت رفاهی و رونق اقتصادی فرهنگیان است.

همچنین احمد رضا لطیفی رئیس پارلمان معلمان خراسان رضوی، مشارکت فرهنگیان در سیاست گذاری های آموزش و پرورش را مهمترین هدف پارلمان عنوان و گفت: ساماندهی نیروی انسانی، ارتقای مدیریت آموزشگاهی، عملیاتی کردن بودجه مدارس و توسعه مشارکت ها و تمرکززدایی، سیاست های محوری آموزش و پرورش در سال جاری هستند.

وی خدمت در پارلمان را به عنوان یک دغدغه برای حل مشکلات فرهنگیان اعلام کرد و افزود: استراتژی اصلی آموزش و پرورش کیفیت بخشی در تمام حوزه ها است.