سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نیمرخ

 
نماز عید قربان در جهان
جام جم آنلاین: مسلمانان جهان روز سه شنبه 9 دسامبر مصادف 10 ذی الحجه در روز عید سعید قربان فریضه نماز عید را در کشورهای مختلف به جا آوردند. عید سعید قربان یکی از مهمترین اعیاد اسلامی است که مسلمانان از روزهای قبل از فرا رسیدن آن تدارک مفصلی را برای هرچه باشکوه تر برگزار کردن این عید سعید می بینند. نگاهی کوتاه به مراسم برگزاری فریضه نماز عید سعید قربان در جهان. منبع: رویترز، فرانس پرس ، آسوشیتدپرس. گزارش : بهرام افتخاری.

میلیون ها مسلمان در حال طواف خانه کعبه. مسلمانانی که برای ادای فریضه واجب حج تمتع به شهرهای مقدس مکه و مدینه رفته اند ، روز عید قربان و پس از قربانی کردن رسما حاجی شده و برای آنها مناسک حج به پایان می رسد. آسوشیتدپرس.

مومنان تهرانی مانند سایر مردم مومن ایران در حال برگزاری فریضه نماز عید سعید قربان در دانشگاه تهران. رویترز.

مسلمانان هندی در مسجد جامع در بخش قدیمی شهر دهلی نو ، پایتخت هند در صفوف به هم فشرده فریضه نماز عید سعید قربان را به جا می آورند. رویترز.

زنان مومنه تهرانی مانند سایر هموطنان کشور اسلامیمان در دانشگاه تهران فریضه نماز عید سعید قربان را ادا می کنند. فرانس پرس.

انبوه مومنان شیعه عراقی در بارگاه ملکوتی حضرت امام حسین ( ع) در شهر مقدس کربلا در حال به جا آوردن فریضه نماز عید سعید قربان. فرانس پرس.

تصویر جالب یک دختربچه مسلمان چینی در میان انبوه نمازگزاران عید سعید قربان در مسجد هوشی در شهر شانگهای چین. رویترز.

چند زن شیعه عراقی پس از به جا آوردن فریضه نماز عید سعید قربان بر سر مزار یکی از عزیزانشان در بخش شهدای گورستان شهر مقدس نجف حاضر شده اند و برای آمرزش روح او دعا می خوانند. فرانس پرس.

مسلمانان هندی در مسجد محوطه تاج محل در شهر آگرا در هند در حال ادای فریضه نماز عید سعید قربان. آسوشیتدپرس.

تصویر صفوف منظم نمازگزاران عید سعید قربان در شهر مرزی چمن در پاکستان و در مجاورت مرز این کشور با افغانستان. رویترز.

مسلمانان بوسنیایی در مسجد شهر سربرنیتسا در جمهوری بوسنی هرزگوین فریضه نماز عید سعید قربان را به جا می آورند. رویترز.

تصویر دو پسربچه مسلمان کنیایی که همراه سایر مومنان در مسجد جامع بندر مومباسا در کشور کنیا فریضه نماز عید سعید قربان را ادا می کنند. رویترز.