سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نیمرخ

حاجی‌بابایی در جمع خبرنگاران:
نتایج اولیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش این هفته اعلام می‌شود

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش گفت: با جمع‌بندی مراحل نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش، تلاش می‌کنیم تا پایان هفته جاری نتایج اولیه را اعلام کنیم.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، حمیدرضا حاجی‌بابایی امروز در حاشیه افتتاحیه 3 هزار پایگاه تابستانی قرآنی شهر تهران و در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به مطالبات بازنشستگان پیش از موعد اظهار داشت: پاداش پایان خدمت بازنشستگان پیش از موعد در 12 استان تا روز پنجشنبه به طور کامل پرداخت شده است و در هفته جاری نیز تلاش می‌کنیم تا مطالبات برخی دیگر از استان‌ها را نیز به طور کامل پرداخت کنیم.
حاجی‌بابایی تصریح کرد: در راستای اجرای 10 هزار مدرسه قرآن کریم از اول مهر و برای اثبات سهولت انجام این کار، از امروز 3 هزار مدرسه قرآن کریم در 3 هزار پایگاه تربیتی شهر تهران با برنامه‌های متنوع و در 3 سطح روخوانی، روانخوانی و مفاهیم قرآنی شروع به کار می‌کنند و اگر در سطح کشور ایده 10 هزار مدرسه قرآن با موفقیت شکل گیرد، ایجاد 10 هزار مدرسه دیگر را شروع خواهیم کرد.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امیدواریم با کمک مدیران مدارس و اولیا و با تعریف کمیته‌ای که در هر مدرسه متشکل از روحانی محله، یکی از معتمدین محل، مدیر مدرسه، معاون پرورشی و نماینده معلمان تشکیل می‌شود، 3 روز در هفته 2 کلاس روخوانی، روانخوانی و مفاهیم قرآن کریم برگزار شود و به طور کلی تلاش می‌کنیم تا یک افزایش 300 درصدی در برخی برنامه‌های تابستانی داشته باشیم.

* تولید علم در کشور 10 درصد افزایش یافته است

حاجی‌بابایی در ادامه با اشاره به برنامه‌های علمی برای دانش‌آموزان تأکید کرد: اگر این برنامه‌ها را به‌خوبی دنبال کنیم و وارد نهضت بزرگ علمی کشور شویم، می‌توانیم در دنیا حرف‌‌های قابل توجهی برای گفتن داشته باشیم و وضعیت چند سال اخیر کشور از لحاظ علمی نشان می‌دهد که تولید علم در کشور ما 10 درصد افزایش یافته است.
وی در رابطه با اختصاص بخشی از بودجه دستگاه‌ها به فعالیت‌های قرآنی گفت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی مقرر شده است که نیم درصد از بودجه‌های جاری و عمرانی کشور برای مسائل قرآنی اختصاص یابد و در این زمینه نامه‌ای به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری نوشته‌ایم و اصل موضوع نیز در شورای عالی انقلاب فرهنگی در دست بررسی است؛ بنابراین اگر این بودجه اختصاص یابد، میدان کار قرآنی خود را گسترش خواهیم داد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به رشد 3 برابری بازدید از مناطق عملیاتی غرب کشور در برنامه‌های تابستان امسال اظهار داشت: برای 20 هزار پایگاه اوقات فراغت تابستانی در کشور برنامه‌های متنوعی را تعریف کرده‌ایم که بر مبنای انتخاب دانش‌آموزان فعالیت خواهند کرد.

* در طول روز نیاز به استفاده از دوربین‌های مدار بسته در مدارس نیست

حاجی‌بابایی با اشاره به موضوع نصب دوربین‌های مداربسته در مدارس تصریح کرد: بر اساس تعریف روز دنیا باید از شیوه‌های جدید، علاوه بر نیروی انسانی برای حفاظت و نگهداری از مدارس بهره گرفت اما در این رابطه یک ابهام وجود داشت و آن نیز عبارت بود از نصب دوربین‌ها در کلاس‌ها بود که باید گفت کلاس‌های درس اصلاً مشمول برنامه‌ نصب دوربین‌های مداربسته نیستند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در رابطه با زمان استفاده نیز بدیهی است که در طول روز نیازی به استفاده از این دوربین‌ها نیست زیرا حفاظت فیزیکی که دلیل نصب این دوربین‌ها است، مربوط به زمانی است که هیچکس در مدارس حضور ندارد و در کل باید کیفیت تعریف شده در رابطه با استفاده از این دوربین‌ها رعایت شود.
وی در پایان با یادآوری موضوع محدوده‌بندی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس اظهار داشت: تعریف یک محله برای یک مدرسه به دلیل حفظ تناسب مدرسه با ظرفیت آن محله است همچنین برای ارائه یک تعریف ویژه از مدارس و سهولت ثبت‌نام و برنامه‌ریزی، موضوع محدوده‌بندی از سوی مدارس دنبال شده است ولی از تمامی مدیران مدارس می‌خواهم تا این موضوع را با سعه صدر برای اولیا تبیین کنند تا نگرانی و نارضایتی در این زمینه پیش نیاید.
انتهای پیام/ط