سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نیمرخ

آیت‌الله مکارم شیرازی درباره نحوه و مقدار پرداخت فطریه امسال اظهار داشت: بر اساس تحقیق صورت گرفته وبا توجه به قیمت گندم، فطریه هر نفر 1500 تومان است.

این مرجع تقلید افزود: کسانی که بخواهند فطریه خود را با قیمت برنج حساب کنند الان در بازار قیمت برنج متوسط 1600الی 1700تومان است که 3 کیلوی آن 5 هزار تومان می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: همه می‌توانند فطریه خود را به قیمت گندم بدهند، اما آنهایی که توانایی دارند به قیمت برنج یعنی 5 هزار تومان پرداخت کنند.

این مرجع تقلید با بیان این که بعضی‌ها سوال می‌کنند آیا می‌توانیم فطریه را برای سیل زدگان پاکستان بفرستیم، یادآور شدند: احتیاط واجب است فطریه را در همان شهری که زندگی می کند و فقرایی که هستند پرداخت نمایند، به طور مثال افرادی که گرفتار بدهکار‌های سنگین، مریضی، دیه سنگین، هستند ویا هزینه منزل و کرایه منزل ندارند، این افراد در اولویت قرار دارند.

وی افزود: مادامی که در شهر شما فقیری زندگی می‌کند، فطریه را به جای دیگر ندهد.

این مرجع تقلید با بیان این که بعضی‌ها سؤال می‌کنندکه اقوام ما در شهر دیگری زندگی می‌کنند و فقیرند، می‌توان فطریه را برای آنها فرستاد، گفت: به اقوام که در جای دیگر هستند کمک‌های تبرئی بکنید و اصلش را به فقرای محل خود بدهید.