سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نیمرخ

 

معاون پیش‌دبستانی و دانش‌آموزی سازمان جوانان هلال‌احمر از جذب 40هزار پیشاهنگ در سال جاری خبر داد.

سیدعلی منیری در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد برنامه‌های پیشاهنگی این سازمان افزود : این سازمان قصد دارد در سال جاری 40 هزار نفر را به عنوان پیشاهنگ این سازمان جذب کند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر نزدیک به 2 هزار نفر مربی آموزش‌دیده درخانه‌های پیشاهنگی به آموزش پیشاهنگان جوان مشغول هستند، گفت: چندی پیش این دو هزار مربی در مراسمی با حضور رئیس‌جمهور تحلیف شدند.

منیری با بیان این‌که آموزش‌های پیشاهنگی بر چهار محور استوار است، گفت: یادگیری مهارت مدیریت در مواقع بحران و امداد و نجات در حوادث و سوانح، آموزش اخلاق و رفتار اجتماعی، آموزش‌ اصول و مهارت‌های زندگی پیشاهنگی با حضور در شرایط سخت و آموزش هویت ایرانی و اسلامی از جمله آموزش‌های دوره‌های پیشاهنگی است.

به گفته وی، در دوره پیشاهنگی افراد زندگی در شرایط سخت با استفاده از ابتدایی‌ترین وسایل زندگی را می‌آموزند.

وی با بیان این‌که در حال تعامل با مسوولان آموزش و پرورش هستیم تا دوره‌های پیشاهنگی در مدارس تدریس شود، گفت: هلال احمر توانایی آن را دارد تا از آغاز سال تحصیلی به منظور افزایش توان امدادی و مقابله با سیل، زلزله و آتش‌سوزی آموزش‌هایی را در همه مدارس کشور ارائه کند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر در حال مذاکره با مسوولان آموزش و پرورش هستیم، گفت: در صورت موافقت آمادگی آن را داریم تا از آغاز سال تحصیلی جدید در مهر ماه به آموزش دانش‌آموزان بپردازیم.

منیری در توضیح لباس خاص پیشاهنگان گفت: طراحی این لباس بسیار خاص است به گونه‌ای که این لباس بر اساس نوع فعالیت و با توجه به حیطه مسوولیت این افراد طراحی شده است.

به گفته وی، پیشاهنگان می‌توانند از دستمال گردن لباس خود در یازده عملیات امداد و نجات استفاده کنند