سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نیمرخ

معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

 

 

توزیع عادلانه نیروی انسانی در استان ها به صورت بومی برنامه ریزی و اجرا شود


معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: توزیع عادلانه نیروی انسانی، متعادل کردن شاخص ها و رفع مشکلات کلان جز برنامه های وزارت است که در استانها نیز به صورت بومی باید برنامه ریزی و اجرا شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، حمید رضا کفاش ظهر امروز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در مشهد ، رویکرد جدید این وزارت را کیفیت سازی و نه کمیت نگری دانست و اظهارکرد: به مدیران استان ها و روسای ادارات توصیه شده در دولت تدبیر و امید، ملاک کار ارائه آمار و ارقام نبوده بلکه توجه به واقعیت ها مهم است.


 

معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در در ادامه  اظهارکرد : آموزش و پرورش محور توسعه و نیروی انسانی محور توسعه این نهاد است لذا سایرسازمان ها بدانند این وزارت نیروهایش را خود انتخاب می کند اما با سایر بخش های جامعه تعامل دارد .

 

وی با بیان اینکه در جامعه ، تغییر اتفاق افتاده تاکید کرد: طبیعی است که رییس جمهور با نگاه جدید و دیدگاه نو برنامه های خود را اعلام و نیروهای جدید را به کار گمارد چرا که مردم انتظار تغییر از وفاداری خویش و رای خود دارند.


 

کفاش با اشاره به این که مدیران بایستی با مقبولیت و محبوبیت به برنامه های خود جامه عمل بپوشانند از دکتر حسینی مدیر کل جدید این اداره کل خواست تواضع و فروتنی داشته و استفاده از فرهیختگان و بزرگان آموزش و پرورش را در مجموعه فکری خویش در دستور کار خویش قرار داهد.

 

معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ، با اشاره به اینکه  وقتی بیچاره می شویم که ادارات جولانگاه افراد کوچک و آمارها غیر واقعی و برای خوش آمد مسوولان رده بالا باشد، یادآور شد : جهت گیری ها باید تغییر و آن چه موجود است تحلیل شود تا بتوان اعتبارات مورد نیاز را جذب ساخت.

 

وی  تصریح کرد: دکتر فانی تا دهه فجر برنامه های معیشتی معلمان را با 12 محور که حاصل 170 جلسه کارشناسی است اعلام خواهد ساخت.

 

کفاش با اشاره به این که خراسان رضوی94 هزار معلم و یک میلیون و 90 هزار دانش آموزدارد افزود: این یعنی به ازای هر 11 دانش آموز یک معلم، اما چگونه است باز هم کمبود معلم داریم.


وی توزیع نامناسب و پراکندگی مناطق را از معضلات موجود دانست و اظهار داشت: توزیع عادلانه نیروی انسانی، متعادل کردن شاخصها و رفع مشکلات کلان جز برنامه های وزارت است که در استانها نیز به صورت بومی باید برنامه ریزی و اجرا شود .