سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نیمرخ

دنیای فناوری و تکنولوژی آموزشی:

همیشه مساله کپی رایت (حفظ حقوق تولید کننده) یکی از دغدغه‌های اصلی تولید کنندگان نرم افزار در دنیای فناوری اطلاعات بوده است. از آنجایی که از ورود جدی رایانه‌ها به زندگی مردم مدت زمان زیادی نمی‌گذرد (به نسبت صنایع دیگر) بالطبع آگاهی از قوانین وضع شده در این حوزه نیز زمان بر است. امروزه حجم زیادی از نرم افزارهایی که روی رایانه‌های کاربران ایرانی نصب می‌شوند وجه قانونی ندارند و بدون پرداخت هزینه آنها به صاحبان اصلی نرم افزار مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از علت‌های اصلی استفاده از این چنین نرم افزارها عدم آگاهی کاربران می‌باشد.


دنیای فناوری و تکنولوژی آموزشی:

برای یافتن این گونه نرم افزارها باید نرم افزار مورد نظر خود را به خوبی بشناسیم و به دنبال نرم افزاری باشیم که همه یا غالب امکانات نرم افزار اولیه را داشته باشد و در عین حال رایگان باشد. پیدا کردن یک جایگزین خوب اندکی زمان بر است و نیاز به نصب و آزمایش‌هایی دارد. ولی نگران نباشید، ما بررسی‌های لازم برای نرم افزارهای گوناگون را انجام خواهیم داد و آنها را به شما معرفی می‌کنیم. اما اولین نرم افزار BurnAware جایگزینی قدرتمند برای Nero است که می‌خواهیم به بررسی آن بپردازیم.

از زمانی که رایانه‌ها در خانه‌ها راه پیدا کردند یکی از اولین نرم افزارهایی که روی سیستم نصب میشد برنامه معروف Nero جهت رایت CD و DVD بود. برنامه Nero رایگان نبود و معمولاً نصب آخرین نسخه آن نیازمند فعال سازی غیرقانونی (کرک کردن) بود.

برنامه BurnAware یک برنامه کاملاً رایگان است و برای استفاده از تمامی امکانات آن نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای ندارید. البته این نرم افزار برای کاربردهای خانگی می‌باشد و برای استفاده‌های تجاری و حرفه‌ای بهتر است نسخه‌های حرفه‌ای آن با مبلغ 39 دلار خریداری شود.

با برنامه BurnAware می‌توانید انواع دیسک‌های نوری نظیر CD ،DVD و یا BlueRay ایجاد کنید. ساخت دیسک‌های Bootable، ساخت دیسک‌های فیلم و موزیک، کپی گرفتن از دیسک‌ها (image) و رایت  فایل‌های با فرمت iso بر روی انواع دیسک از ویژگی‌هایی است حتی کاربران خانگی با این ابزار براحتی می‌توانند انجام دهند.

رابط کاربری بسیار ساده این نرم افزار کاربرهای غیر حرفه‌ای را نیز براحتی به سوی هدف خود می‌کشاند. این نرم افزار با همه‌ی ویندوزهایXP ،7 ، 8.1 و با نسخه‌های 64 و 32 بیتی کاملا سازگار می‌باشد.


نرم افزار BurnAware بصورت خودکار در صورتی که به اینترنت وصل باشید به شما وجود نسخه‌های جدیدتر را اطلاع داده و شما را به صفحه دانلود نسخه جدید ارجاع می‌دهند. کار با این نرم افزار بسیار ساده است. همانطور که می‌بینید صفحه اصلی نرم افزار به چهار بخش اصلی تقسیم شده است:

Data
دنیای فناوری و تکنولوژی آموزشی: •

Multimedia •
Disc Images •
Utilities •


این چهار بخش به ترتیب برای ساخت انواع دیسک‌های اطلاعات، دیسک‌های از نوع Blu-ray و انواع دیسک‌های Bootable (مانند ویندوز یا برخی نرم افزارهای مخصوص پارتیشن بندی) می‌باشد.

بخش دوم برای ساخت انواع دیسک‌های موزیک و ویدیو می‌باشد. به عنوان مثال دیسک‌های موسیقی اصلی که خریداری می‌کنید از این طریق ساخته می‌شوند. دیسک‌های ویدیویی نیز مانند فیلم‌های سینمایی نسخه اصلی؛ که به صورت خودکار اجرا می‌شوند.

بخش سوم برای کار با image ها می‌باشد. Image ها فایل‌هایی با فرمت .iso هستند که معمولاً کپی کاملی از محتویات یک دیسک هستند. برای کپی گرفتن کامل از یک دیسک می‌توانید از گزینه Copy to Image استفاده کنید. البته برای اجرای فایل‌های iso به نرم افزارهای خاص نیاز هست که به معرفی آنها نیز خواهیم پرداخت.

بخش آخر امکاناتی برای کار با دیسک‌های رایت شده به شما می‌دهد. مثلاً پاک کردن دیسک‌هایی که قابلیت چندین بار رایت را دارند و به نام re-write معروف هستند. به عنوان مثال برای رایت کردن یک CD حاوی مجموعه‌ای از اطلاعات (Data Disc) گزینه Data Disc را انتخاب کنید.
 


دنیای فناوری و تکنولوژی آموزشی:


سپس از سمت راست فایل‌های مورد نظر را انتخاب کنید و به سمت چپ بکشید. در قسمت پایین این پنجره می‌توانید نوع دیسک (CD یا  DVD) خود را انتخاب کنید و با توجه به حجم دیسک انتخابی چک کنید که حجم فایل‌های انتخابی کمتر از حداکثر فضای دیسک باشد.

در پایان گزینه Burn از گوشه سمت چپ مراحل رایت دیسک را شروع می‌کند. امیدواریم که این نرم افزار بتواند کلیه نیازهای شما را در این زمینه رفع کند.

 • دانلود و مشخصات فایل


 • حجم: 6.84 مگابایت
 • نسخه: 7.6
 • اجرا در: ویندوزهای XP, 7, 8
 • رمز فایل فشرده: www.yjc.ir
 • امتیاز: