سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نیمرخ

شماره خبر: 100904581813
علی احمدی:
تعطیلی پنجشنبه مدارس ابتدایی در حال بررسی است
جام جم آنلاین: وزیر آموزش و پرورش با تائید خبر تعطیلی مدارس ابتدایی در روزهای پنجشنبه گفت: این خبر صحت دارد و هم اکنون در کمیسیونهای مختلف شورای عالی آموزش و پرورش در حال بررسی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا علی احمدی در اولین نشست خبری خود در سال 88 که پیش از ظهر امروز برگزار شد با بیان این مطلب افزود: البته در برای اجرایی شدن این طرح مشکلاتی نیز وجود دارد که یکی از آنها اشتغال پدران و مادران دانش آموزان در روزهای پنجشنبه است که قطعاً موجب مخالفت این عده از والدین با این طرح خواهد بود اما به هر حال باید خانواده ها به نقش تربیتی و اجتماعی فرزندان خود توجه داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: این درست نیست که خانواده ها از صبح زود فرزندان خود را به مدرسه یا مهد کودک بفرستند و بخواهند که تمام تربیت آنها به عهده مدارس باشد متاسفانه هم اکنون تقسیم کار ناقصی میان دستگاههای فرهنگی، رسانه ملی، آموزش و پرورش و خانواده ها وجود دارد و تمام توقعات تربیتی کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش را نشانه گرفته در حالی که دستگاههای دیگر نیز در این میان نقش مهمی را ایفا می کنند.

تلفن همراه دانش آموز

وی سپس در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران درباره تصمیم مسئولان وزارت آموزش و پرورش برای استفاده تلفن همراه توسط دانش آموزان در مدارس گفت: 5 رویکرد متفاوت درباره این موضوع وجود دارد که در حال بررسی آنها هستیم.

وزیرآموزش و پرورش تصریح کرد: اولین رویکرد این است که استفاده از تلفن همراه برای دانش آموزان مجاز باشد و بعد اینکه آنها بتوانند در مدرسه از آن استفاده کنند همچنین این رویکرد وجود دارد که استفاده آموزشی از تلفن همراه شود یا اینکه اصلا به دانش آموزان اجازه همراه داشتن این پدیده نوین را ندهیم.

وی با بیان اینکه هر کدام از این رویکردها پیامدهای مثبت و منفی دارد، اظهار داشت: به هر حال باید این موضوع را به صورت کارشناسی بررسی و نتیجه نهایی را اعلام کنیم.

جدایی نهضت سواد آموزی از آموزش و پرورش

علی احمدی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر علت جدا شدن نهضت سواد آموزی از آموزش و پرورش گفت: مسئولان نهضت سواد آموزی معتقدند که اگر به شکل جداگانه فعالیت کنند می توانند بیسوادی را ریشه کن کنند و به همین دلیل خواهان جدا شدن این نهضت از مدیریت آموزش و پرورش شدند. البته ما نیز آنها را پشتیبانی خواهیم کرد و کلاس درس و دیگر امکانات آموزشی را در اختیار آنها می گذاریم.