سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نیمرخ

حضور دکتر حاج بابایی وزیر آموزش وپرورش درهمایش های «تحول بنیادین در آموزش و پرورش 

 

سفر روز گذشته وزیر آموزش و پرورش به مشهد با اعتراض جمع کثیری از معلمان آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و برخی از شرکت‌کنندگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش از جمله معلولان مواجه شد.
به گزارش شهرآرا، وزیر آموزش و پرورش که به منظور شرکت در سلسله همایش های «تحول بنیادین در آموزش و پرورش» روز گذشته در جمع دفترداران آموزش و پرورش در مشهد حضور یافته بود، به اعتراض معلولانی که مرحله اول استخدامی آموزش و پرورش را قبول شده، ولی به علت معلولیت در مرحله مصاحبه رد شده بودند، پاسخی ارائه نداد! دکتر حمیدرضا حاجی بابایی همچنین در برابر جمع کثیری از معلمان آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای که نسبت به وضعیت استخدامشان نگران بودند، فقط سکوت کرد.
وی در عین حال در تشریح برنامه‌های مربوط به تحول بنیادین در آموزش و پرورش، از تغییر سمت دفترداران به معاون اجرایی خبر داد.

 

 

وی با این وعده که به دنبال تحول بنیادین در آموزش و پرورش هستیم، گفت: تحول بنیادین به معنای کتاب و مدرسه نیست، بلکه به معنای تغییر و تحول نگاه مردم و مسئولان به معلم است.وی با بیان اینکه در کشور به 60هزار معاون اجرایی نیاز داریم، افزود: در راستای هدفمند کردن تحول بنیادین در آموزش و پرورش هفته جاری 33هزار دفتر دار در کشور، حکم معاون اجرایی خواهند گرفت. وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: معلم در جامعه امام است، ولی برخی با تفکراتشان آموزش و پرورش را له کرده اند. وی با تاکید بر اینکه باید فن آوری نوین در آموزش ایجاد شود، اظهار کرد: نباید حتما برای تدریس، معلم بالای سر دانش آموز حضور یابد، بلکه باید یک دانش آموز از طریق فن آوری ها با معلم خود ارتباط برقرار کند و علم بیاموزد.
مدارس درجه بندی می‌شوند، حقوق معلمان افزایش می‌یابد
وزیر آموزش و پرورش درجه بندی مدارس را یکی از راه های تحول بنیادین دانست و افزود: با این کار حقوق مدیران، حداقل 2برابر و حداکثر 4برابر شده است. وی عنوان کرد: دیگر نباید نام حق التدریسی را به کار برد، بلکه باید شان آموزش و پرورش و معلم به جایگاه واقعی خودش برسد.
ثبت نام مدارس الکترونیکی می‌شود
حاجی بابایی در ادامه گفت: در راستای تحول بنیادین در آموزش و پرورش، از سال آینده تمام ثبت نام ها الکترونیکی خواهد شد. به گفته وی در همین راستا از ابتدای سال تحصیلی در مهرماه، زنگ ورزش نیز در تمام مدارس کشور اجباری خواهد شد.
بازنشستگان هم، بیمه طلایی می گیرند
وی با تاکید بر اینکه دیگر کسی نمی تواند بیمه طلایی را از فرهنگیان بگیرد، عنوان کرد: بیمه طلایی برای بازنشستگان فرهنگی نیز خدمات‌دهی خواهد کرد. وی افزود: تاکنون 2میلیون فرهنگی در کشور برای بیمه طلایی کارت دریافت کرده اند.
بدهی آموزش و پرورش به بازنشستگان پرداخت شد
وی تصریح کرد: وقتی من وزیر شدم، آموزش و پرورش 2 هزار میلیارد تومان به بازنشستگان بدهی داشت که این بدهی در طی 9ماه پرداخت شد. حاج بابایی در رابطه با نیروهای خدماتی مدارس نیز گفت: با توجه به اینکه حقوق این افراد به شرکت ها پرداخت می شد و این شرکت ها هر مقداری که تمایل داشتند به این افراد می دادند و حق این افراد ضایع می شد، آموزش و پرورش به طور مستقل با خود این افراد قرار داد می بندد.
استخر رایگان برای فرهنگیان مشهدی
حاجی بابایی با تاکید بر تاثیر ورزش در روحیه افراد، گفت: از این به بعد فرهنگیان مشهدی می توانند با ارائه کارت معلمی خود از خدمات استخرها در کل کشور به صورت رایگان استفاده کنند. به گفته وی تا 3سال آینده استخرهایی مجزا و مخصوص فرهنگیان در هر شهری ساخته خواهد شد. وی تاکید کرد: باید تمام دانش آموزان در مقطع سوم دبستان و در پایه ابتدایی شنا را یاد بگیرند که از اهداف تحول بنیادین است. وی با بیان اینکه نیازمند 20هزار مدرسه هستیم، ادامه داد: ساخت20هزار کتاب خانه، 4هزار سالن ورزشی و ساخت 400استخر در 400شهرستان از برنامه های آینده می باشد.
هیچ مدیری حق پول گرفتن از معلم را ندارد
حاجی بابایی گفت: هیچ مدیری حق ندارد معلمی را که وارد مدرسه شد و امتیاز تدریس در آن مدرسه را داشت رد کند. وی ادامه داد: اگر معلمی امتیاز لازم را برای تدریس در مدارس دولتی و شاهد و تیزهوشان به جز مدارس غیرانتفاعی داشت، باید بدون هیچ پرداخت پولی در آن مدرسه تدریس کند.
استفاده12میلیارد تومانی فرهنگیان استان از بیمه طلایی
مدیر کل اداره آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در ادامه این همایش گفت: در طی 2ماه که کارت بیمه طلایی فرهنگیان در استان توزیع شده است، تاکنون 12میلیارد تومان هزینه شده است.
به گفته وی کل قرارداد استان با بیمه ایران برای بیمه طلایی فرهنگیان 22میلیارد تومان است.حسین هژبری با اشاره به تغییر سمت دفترداران به معاونان اجرایی، افزود: با این تغییر حقوق این افراد 120هزار تومان افزایش خواهد یافت.وی تصریح کرد: هزارو750نیروی خدماتی در سال جاری به صورت مستقل با آموزش و پرورش قرارداد بسته اند ودیگر زیر نظر شرکت ها نیستند.

http://sabzyan.com/?Ip=2061&NewsId=214