سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نیمرخ

رئیس جمعیت هلال احمر مشهد حجت الاسلام ابراهیمی در جلسه بخشداری طرقبه گفت :به دلیل حادثه خیزبودن کشور، باید این آمادگی در بین مسؤولان و متولیان امر به وجود آید که در صورت بروز بلایای طبیعی نسبت به مدیریت بحران، اقدام فوری و تمهیدات لازم را انجام دهند. وی در ادامه به اجرای طرح «مهر محرم» ویژه امداد و آموزش و ارایه کمکهای اولیه، همزمان در مشهد و 8 روستای بخش طرقبه توسط هلال احمر امداد  و خبرداد


«حجت الاسلام سیدمهدی ابراهیمی» با اشاره به این که برای تهیه این نقشه در شهر مشهد، هنوز هیچ کاری صورت نگرفته است افزود: در صورت وقوع حوادث طبیعی و غیرطبیعی در مشهد، قطعا خسارات زیادی خصوصا به بافت قدیمی شهر وارد خواهد شد.
وی از شهرداران مناطق و نواحی شهر مشهد خواست برای اجرای این طرح با هلال احمر همکاری کنند، ضمن این که کارشناسان هلال احمر هم با تمام نیرو آماده تهیه این نقشه هستند.
وی با اشاره به جزئیات طرح نقشه خطرپذیری شهر مشهد گفت: تجربه ای که در زلزله بم داریم حاکی از آن است وقتی امدادگران وارد شهر شدند هیچ گونه نقشه ای از وضعیت قبلی در دست نبود.
وی گفت: برای تهیه این نقشه، شهرها بلوک بندی می شوند و در هر بلوک تعداد جمعیت، وضعیت منطقه از نظر استقرار نیروگاه منابع آبی و گازی و... شناسایی می شوند.
وی افزود: بعد از تهیه نقشه تمام جزئیات در داخل سایت قرار می گیرد تا هنگام نیاز از آن استفاده شود.
وی از اجرای طرح «مهر محرم» در ماه های محرم و صفر خبر داد و افزود: تا پایان محرم و صفر با همکاری بخشداران و فرمانداران در 40 روستای شهرستان آموزش های امداد به روستاییان ارائه می شود