سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نیمرخ

همایش بازشناسی اندیشه‌های شهید هاشمی‌نژاد با حضور مشاور مقام معظم رهبری، مسئولان آستان قدس رضوی‌، روحانیون و طلاب در مشهد برگزار شد.
به گزارش شهرآرا، علی اکبر ولایتی در این همایش اظهار داشت: شهید هاشمی‌نژاد در حوزه علمیه مشهد در ترویج بیداری اسلامی و هدایت حوزه به سمت تفکرات امام راحل(ره) نقش پررنگی داشتند و بعد از انقلاب نیز پا به پای انقلابیون همراه امام آمدند.

وی با اشاره به نقش روحانیت در حرکت‌های بیداری اسلامی‌ تصریح کرد: هیچ دینی در جهان به اندازه اسلام با محوریت قرآن کریم و تفسیر آن از سوی ائمه به مسائل معنوی و ایجاد فرهنگ متعالی بشر نپرداخته است.
ولایتی‌ با بیان اینکه تولید معنویت در فرهنگ اصلی‌ترین سلاح اسلام در پیشرفت و قدرت است، افزود: باید این سلاح را همواره ترویج دهیم‌؛ چرا‌که در شرایط حاضر جلوه‌های جدیدی از فرهنگ اسلامی در حال ظهور است و در این راستا باید این سلاح را گسترده‌تر کنیم.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به اینکه ویژگی اسلام در تولید معنویات و محصولات فرهنگی موجب شده است اسلام در طول عمر 1400‌ساله پرفراز و نشیب‌ خود در رویارویی با فرهنگ‌های دیگر با آن‌ها مقابله کند و دیگر فرهنگ‌ها نیز تحت‌‌تاثیر فرهنگ اسلامی قرار گیرند، بیان کرد: وقتی اسلام به میدان آمد دیگر فرهنگی توان مقابله با آن را نداشت که این موضوع ناشی از همین سلاح قوی تولید معنویات در فرهنگ به ویژه محصولات فرهنگی است.وی با اشاره به تحولات فرهنگی 200‌سال اخیر‌ ادامه داد: در دوره جدید حمله استعمار به جهان اسلام تنها به صورت نظامی نبوده، بلکه به نوعی فرهنگ غرب را به کشورهای اسلامی آورده است و مقام معظم رهبری نیز پس از پیروزی انقلاب به ورود فرهنگ غرب با عنوان‌های تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی اشاره کردند و بارها فرمود‌ند که باید با سلاح فرهنگی پا به این میدان گذاشت‌؛ چرا‌که آن‌ها می‌خواهند ساختارهای ضد اسلام و ضد دین را ترویج دهند. ولایتی با بیان اینکه غرب درصدد فریب ‌جوانان جهان اسلام است، تاکید کرد: آن‌ها با زیرکی خواستار این هستند که جوانان ما را با فرهنگ غرب فریب دهند و در چنین شرایطی روحانیون و برخی متفکران اسلامی پا به میدان مبارزه و مقابله با تهاجم فرهنگی گذاشتند.
بیداری اسلامی، احیای ارزش های اسلامی است
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان اینکه بیداری اسلامی در حقیقت احیای ارزش‌های اسلامی است، تصریح کرد: بیداری اسلامی بازگشت به ارزش‌های اسلامی و احیای آن‌هاست و امروز در جهان اسلام شاهد حرکت‌های فراوانی در راستای بیداری اسلامی هستیم.
ولایتی در ادامه با اشاره به آثار مخرب شبکه‌های ماهواره ای فارسی‌زبان وابسته به بیگانگان افزود: در حال حاضر غرب رسانه‌های فارسی‌زبان بسیاری را برای ترویج فرهنگ خود و فرهنگ ضد دینی ترغیب می‌کند و اگر نتواند از راه استدلال وارد شود به روش تحریک غریزه‌های جوانان وارد خواهد شد.مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان اینکه روحانیت پرچمدار بیداری اسلامی در جهان است‌، تأکید کرد: دیدیم که متفکران اسلامی و روحانیون پرچمدار حرکت بیداری اسلامی در جهان اسلام بودند و مرکز تبلور اندیشه‌های اسلامی نیز حوزه‌های علمیه جهان اسلام است.
وی در ادامه با بیان اینکه باید همواره به نقش روحانیت در این حرکت‌ها توجه ویژه کرد، اظهار داشت: پیش از انقلاب اسلامی و پس از آن در ایران شاهد نقش پررنگ روحانیت در حرکت‌های بیداری اسلامی بودیم و یکی از نقش‌های تأثیرگذار در این حرکت‌ها را نیز شهید هاشمی‌نژاد به عنوان یکی از سران فداییان اسلام برعهده داشت.
ولایتی در ادامه با اشاره به جنگ تحمیلی ایران و عراق خاطرنشان کرد: فشارهایی که به ایران در این جنگ‌ وارد شد در تاریخ اسلام و تاریخ ایران هرگز دیده نشده بود؛ چرا‌که در این جنگ تمام جهان به عراق کمک کردند و هر نوع سلاحی را به عراق ‌‌دادند تا با توان بسیار به مقابله با ایران بپردازد که این چنین فشارهایی بر ایران در تاریخ اسلام سابقه نداشت.
وی با بیان اینکه هیچ کشوری در جهان به اندازه ایران استقلال ندارد، اذعان داشت: جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر اسلام توانسته است به استقلال و حکومت برسد و استقلالی که امروز ایران دارد در هیچ کشور دیگری دیده نمی‌شود و امروز ایران مستقل‌ترین کشور جهان است.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در پایان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با نفوذترین شخصیت جهان اسلام هستند و از این رو است که امروز شاهد بازتاب گسترده بیانات ایشان در جهان اسلام هستیم